Zásady (pravidla) hodnocení žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020

Výsledky 1. kola přijímacího řízení pro školní rok 2020/2021 – učební obory
7.4.2020
Příprava na přijímací zkoušky
5.5.2020

Vážení rodiče a žáci. Druhé pololetí školního roku 2019/2020 bylo poznamenáno změnou v režimu výuky. Žáci nemohli absolvovat běžnou prezenční výuku v celém rozsahu. V období od druhé poloviny března byla zvolena forma vzdělávání na dálku (distanční forma). Proto škola na základě vyhlášky č. 211/2020 Sb. upravila zásady pro hodnocení žáků za druhé pololetí školního roku. Vyučující budou podle těchto zásad, které byly schváleny Školskou radou, žáky hodnotit. Je nezbytné, abyste se s těmito pravidly důkladně seznámili:


  1.  Hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020 provedou vyučující na základě těchto podkladů:
    • hodnocení získaná v druhém pololetí v době, kdy byla umožněná osobní přítomnost žáků na vzdělávání, tedy z doby do 10. 3. 2020.
    • podpůrně ze všech podkladů, které vyučující získali při vzdělávání na dálku („distanční formou“); v případě, že podklady hodnotili známkou, má toto hodnocení jen doporučující vliv; vyučující musí při hodnocení těchto podkladů zohlednit celkový přístup žáka k průběhu vzdělávání na dálku.
    • zohlednění výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020; to zejména v případech, že nebude mít vyučující odpovídající podklady podle písm. a) a b).
    • aktivity vykonané pracovní povinností podle krizového zákona nebo dobrovolné pomoci při zajištění péče o občany v době krizového stavu, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání.
    • celkový přístup žáka v komunikaci s vyučujícím; jeho aktivity nad rámec plnění zadaných distančních povinností.
    • zapojení žáka do aktivit nad rámec výuky, například účast v odborných soutěžích a přehlídkách odborných dovedností, organizační činnosti v zajištění školních soutěžních aktivit, účast v motivačních programech apod., a to s přihlédnutím i k průběhu prvního pololetí školního roku 2019/2020.
  2. „Nehodnocen“ může být žák pouze v případě, že:
    • není absolutně žádný podklad pro jeho hodnocení podle písm. a) až f) v odst. 1,
    • byl (a) z daného předmětu v 1. pololetí také „nehodnocen (a)“,
    • jedná se o nový předmět a nejsou žádné podklady pro hodnocení podle písm. a) a b).
  3.  V případě, že žák nebude na konci druhého pololetí hodnocen, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín v posledním týdnu měsíce srpna 2020.
  4.  Žák, který nebude s hodnocením na vysvědčení spokojen, má zachováno právo požádat o přezkoumání výsledků hodnocení s případným komisionálním přezkoušením. Toto právo musí uplatnit v souladu s § 52 odst. 4 nebo § 69 odst. 9 školského zákona.
  5. Žáky závěrečných ročníků nelze za druhé pololetí školního roku 2019/2020 hodnotit známkou „nedostatečný“, ani nelze uplatnit hodnocení „nehodnocen (a)“;namísto toho se uvede pro jednotlivé předměty nebo celkové hodnocení slovo „prospěl (a)“.