Dne 12. listopadu 2025 proběhlo na naší škole setkání u příležitosti slavnostního představení nového trenažéru plnicí vodíkové stanice, který byl pořízen z prostředků Operačního programu Spravedlivá transformace v rámci projektu: Odborné učebny a polygony ESOZ Chomutov, reg. č. CZ.10.02.01/00/23_006/0000277
Tento nový trenažér, vytvořený jako didaktická pomůcka pro výuku vodíkových technologií, umožní žákům osvojit si klíčové praktické dovednosti spojené s obsluhou vodíkových plnicích stanic v bezpečném školním prostředí. Model je postaven z reálných komponent H₂ stanic a věrně simuluje jejich technické parametry, což výrazně posílí připravenost žáků na moderní profese v energetice a dopravě. Zhotovitelem je společnost APT, spol. s r.o., vč. s Ing. Vladimírem Dyndou, CSc., kterému byla letos udělena cena „Vodíková osobnost roku“ za mimořádný přínos v oblasti rozvoje vodíkového hospodářství v České republice.
Součástí programu bylo také představení dosavadních výstupů projektů EHTA a EHTA2, které se zaměřují na vzdělávání v oblasti vodíkových technologií – včetně nových výukových textů, e-learningu, gamifikovaných prvků i kompletních didaktických jednotek, jež se budou s trenažérem propojeně využívat.
Bylo nám ctí přivítat významné partnery a zástupce institucí, kteří dlouhodobě podporují rozvoj vodíkových technologií a inovativního vzdělávání v České republice:
-
Ministerstvo průmyslu a obchodu – Ing. Petr Mervart
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy – Mgr. Jan Mareš, MBA
-
Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje & Vodíková platforma ÚK – Mgr. Gabriela Nekolová s týmem
-
Ústecký kraj – 1. náměstkyně hejtmana Ing. Jindra Zalabáková
-
Česká vodíková technologická platforma (HYTEP) a ČVUT – doc. Ing. Martin Paidar, Ph.D.
-
Moravskoslezský vodíkový klastr – Ing. Zdeněk Vomočil, Ph.D.
-
partnerské školy a další spolupracující organizace
Nový trenažér je dalším krokem v našem úsilí modernizovat odborné vzdělávání, propojovat školy s firmami a připravovat žáky na technologie budoucnosti. V kombinaci s materiály vznikajícími v projektech EHTA a EHTA2 vytvoří kvalitní vzdělávací ekosystém pro výuku vodíkového hospodářství.