Školní časopis – číslo 2
14.4.2014
Výhodná spolupráce ve výuce mladých energetiků
17.4.2014

Ve dnech 21.- 23. března 2014 proběhlo v Praze v Židovském městě a v Terezíně školení pro pedagogy s tématikou holokaustu. Školení bylo zaměřeno především na to, jak podávat žákům informace týkající se holocaust a jeho následků pro společnost. Program byl velice zajímavý a poutavý. První den se konal v Židovském muzeu v Praze, zbývající dva dny probíhaly přímo v Terezíně. Za naši školu se školení zúčastnil Mgr. Marek Kowalski.

Program přednášek a prohlídek v PrazeBlanka Rozkošná

  • Základní informace o judaismu a židovském osídlení Čech a Moravy – Eva Kuželová, Blanka Rozkošná
  • Prohlídka expozic Židovského muzea v Praze – Leo Pavlát
  • Antisemitismus: stereotypy a ideologie – Helena Klímová
  • Psychologický aspekt genocidy

Program přednášek a workshopů v TerezíněJan Špringl

  • Výuka o holokaustu – Vojtěch Blodig
  • Místo Terezína v „konečném řešení židovské otázky“ – Pracovníci vzdělávacího oddělení PT
  • Prohlídka bývalého ghetta a expozic Památníku Terezín – Michaela Vidláková, Dagmar Lieblová

Beseda s přeživšími holocaust

  • 1. workshop – Mezní situace v životě člověka neboli LABYRINTY života – Výtvarný workshop v půdním divadle Magdeburských kasáren
  • 2. workshop – Jak vyučovat o romském holokaustu? – Workshop Muzea romské kultury; učebna v Muzeu ghetta
  • 3. workshop – Od čísla ke jménu – Workshop VO PT; předsálí půdního divadla Magdeburských kasáren

Úvod k tématu o genocidě Romů – „To jsou těžké vzpomínky“, film – Michal Schuster

  • Genocida Romů za 2. světové války – Helena Danielová
  • Romové – historie, tradice a kultura – Pracovníci vzdělávacího oddělení PT

Prohlídka bývalé policejní věznice gestapa v Malé pevnosti

Školení bylo velmi dobře připravené a bylo velkým přínosem pro všechny pedagogické pracovníky. Výsledné poznatky lze uplatnit při výuce dějepisu, literatury, občanské výchovy a v neposlední řadě pro všechny školní metodiky prevence patologických jevů ve společnosti. V době obrovského nárůstu extrémistických skupin je zapotřebí správně poukazovat na to, jak nesmyslné je odsuzovat člověka podle jeho rasové či náboženské příslušnosti.